Gru a pontesò equipaggiamenti critichi in a pruduzzione industriale, a logistica è a custruzzione, cù i disinni à una è duie travi chì sò i dui tipi più cumuni. A scelta di quellu ghjustu hà un impattu direttu nantu à l'efficienza operativa, a sicurezza è l'efficacia di i costi à longu andà.
1. Requisiti di capacità di carica
A capacità di carica hè u criteriu principale per a selezzione di a gru.
Gru a ponte monotrave: Tipicamente cuncepite per carichi leggeri à medi, di solitu da 0,5 tunnellate à 20 tunnellate. A so struttura simplificata limita a capacità portante, rendendule inadatte per operazioni pesanti.
Gru à ponte à doppia trave: Eccellenu in scenarii di carichi pesanti, cù capacità chì spessu varianu da 5 tunnellate à più di 500 tunnellate. A struttura à doppia trave distribuisce u pesu in modu più uniforme, furnendu una maggiore stabilità è capacità portante per a fabricazione pesante o a movimentazione di carichi portuali.
2. Cumplessità strutturale è bisogni di spaziu
E differenze strutturali affettanu l'installazione, a manutenzione è l'utilizzazione di u spaziu.
Gru monotrave: Presentanu una sola trave principale supportata da carrelli terminali. Anu un design compactu, necessitanu menu spaziu verticale è larghezza di campata, è sò più faciuli da installà è mantene. A struttura simplificata riduce ancu a necessità di rinforzi di fundazioni cumplessi.
Gru à doppia trave: Custituite da duie travi principali parallele, cù u parancu (meccanismu di sollevamentu) chì spessu scorre trà e travi. Stu cuncepimentu richiede più spaziu in tettu è orizzontale. L'installazione implica un allineamentu più cumplessu di e duie travi, è a manutenzione pò avè bisognu di accede à a zona trà e travi, aumentendu a cumplessità operativa.
3. Scenarii d'applicazione è cicli di travagliu
L'usu previstu è a frequenza di funziunamentu (ciclu di travagliu) determinanu quale tipu di gru si adatta megliu.
Gru monotrave: Ideali per cicli di travagliu da bassi à moderati (per esempiu, classi di travagliu A3-A5 secondu e norme ISO). L'applicazioni cumuni includenu picculi laboratori, magazzini è linee di assemblaggio per compiti cum'è u sollevamentu di picculi cumpunenti, imballaggi o assemblaggi leggeri, induve i carichi sò leggeri è l'operazioni ùn sò micca continue.
Gru à doppia trave: Adatte per cicli di travagliu elevati (classi di travagliu A6-A8) è ambienti difficili. Sò largamente aduprate in acciaierie (per u sollevamentu di metallu fusu), a fabricazione di macchinari pesanti (per l'assemblaggio di grandi attrezzature) è i porti di container (per u caricamentu/scaricamentu di container pesanti). A so struttura robusta resiste à un usu frequente è cuntinuu è à cundizioni estreme cum'è temperature elevate o polvere.
4. Cunsiderazioni di costu
U costu include l'investimentu iniziale, e spese di funziunamentu è di mantenimentu.
Gru monotrave: Anu costi iniziali d'acquistu è d'installazione più bassi per via di a so struttura simplice. I costi di mantenimentu sò ancu più bassi, postu chì menu cumpunenti necessitanu ispezione o sustituzione. Sò una scelta economica per l'imprese cù budget limitati è bisogni di carichi leggeri.
Gru à doppia trave: Implicanu costi iniziali più elevati, cumpresi a fabricazione, l'installazione è u rinforzu di e fundazioni. Tuttavia, a so durabilità è l'alta capacità di carica riducenu i tempi di inattività in operazioni pesanti, ciò chì porta à un megliu ritornu nantu à l'investimentu (ROI) à longu andà per l'imprese cù esigenze continue di carichi pesanti. I costi di manutenzione sò più alti, ma ghjustificati da a so durata di serviziu è affidabilità estese.
5. Riassuntu di i Passi di Selezzione
Definisce i requisiti di carica: Cunfirmà a carica massima, a carica media è l'altezza di sollevamentu necessaria - questu restringe a fattibilità di una trave singola (≤20 tunnellate) o di una trave doppia (>20 tunnellate).
Valutazione di l'ambiente di travagliu è di u ciclu di travagliu: Se l'operazioni sò continue, pesanti o in cundizioni difficili, hè preferibile una gru à doppia trave; per un usu ligeru è intermittente, hè sufficiente una gru à una trave.
Valutazione di i vincoli di spaziu: Verificate l'altezza libera è a larghezza di campata dispunibili - e gru monotrave sò megliu per i spazii stretti, mentre chì e gru bitrave anu bisognu di più spaziu.
Analizà u Costu vs. ROI: Per i bisogni à cortu termine è à usu ligeru, sceglite una gru à una sola trave per risparmià costi; per operazioni à longu termine è à carichi pesanti, investite in una gru à duie trave per una migliore affidabilità è ROI.
In cunclusione, ùn ci hè micca una suluzione "unica". A scelta dipende da una valutazione cumpleta di u caricu, di u spaziu, di l'applicazione è di u costu. Cunsultà i pruduttori di gru o l'ingegneri per realizà un'analisi specifica di u situ pò assicurà ulteriormente chì a gru scelta risponde à i bisogni operativi è à i standard di sicurezza.

Data di publicazione: 11 di settembre di u 2025



